Profilen

Njut av dagen

Nytt År - Välkommen 2016 !

MAT:

Har Du koll på vad Du äter så får Du också koll på Din vikt på köpet. Ät små portioner regelbundet genom att använda Din handflata för proteinet Du ska äta och knytnäve till de grönsaker och kolhydrater Du ska äta. Vill Du gå ner i vikt ska Du först undvika potatis, ris och pasta samt bröd i cirka 3 veckor. Ät mycket grönsaker då istället till max en handflata protein till varje måltid.

Om Du vill börja med ett "Kickstart" med att gå ner i vikt kan Du äta bara  "Måltidsersättningar"  i 12 veckor för att få förbränningen i gång. 

Varför bör Du äta regelbundet över dagen ? Det är för blodsockrets skull. Försök att ta Din måltid typ var 4:e timme och ät fyra mål per dygn. Drick mycket vatten. Vill Du ha kaffe går det bra att ta utan mjölk och socker. 

 

Vardags-MOTION:

Det är bra för kroppen att få anstränga sig lite varje dag.  Små promenader på 30 minuter räcker. Ta gärna promenaden mitt på dagen så Du får lite ljus också. Använd gärna en stegräknare så Du får lite koll på över en dag hur mycket Du rör på Dig. Profilhälsan rekommenderar 10.000 steg varje dag. Varför inte ha en tävling med Din omgivning om vem som rör på sig mest genom stegräknaren.

TRÄNING:

Att ge sig tid att planera för att gå och träna är en mycket bra insats för din hälsa. Försök träna 2 till 3 gånger i veckan och gör det Du tycker är kul att göra som Du brinner för. Då mår Du bäst med att träna.

Tänk på att Din viktigaste muskel är faktiskt ditt hjärta. Vårda den varsamt med att just träna och röra på Dig lagom mycket i Din takt så orkar hjärtat pumpa mera och Du mår bättre i din tillvaro. Tro mig !

Lycka till med Din Mat, Motion och Motivation !

 

 

 

19 jan 2016


Design By Pixelunion